Η εξίσωση του ελληνικού τουρισμού έχει μόνο μία σωστή λύση. Μια δυναμική πορεία ευθύνης και προοπτικής που θα επενδύει στην ποιότητα και την εξωστρέφεια. Τα εύκολα λόγια δεν λύνουν τα προβλήματα. Σημασία έχει να δίνουμε όλοι τον καλύτερο εαυτό μας στην προσπάθεια επίτευξης όλο και υψηλότερων στόχων που θα αποφέρουν όλο και μεγαλύτερη οφέλη για την τουριστική ανάπτυξη και κατ’ επέκταση για το σύνολο της οικονομίας.
Οι καιροί απαιτούν σχέδιο, συγκροτημένες πολιτικές, καθημερινή προσπάθεια. Πρέπει να κάνουμε καλά τη δουλειά μας σήμερα για να μπορούμε να εγγυηθούμε πως θα είναι καλύτερο το αύριο. Σε αυτή την κατεύθυνση έχει μεγάλη αξία να στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον τουρισμό ποιότητας και να τον επικοινωνήσουμε ολοκληρωμένα και με τον σωστό τρόπο στα κοινά της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς. Τμήμα αυτών των κοινών είναι και οι αναδυόμενες αγορές του αραβικού κόσμου.
Με δεδομένο μάλιστα πως τα προηγούμενα χρόνια ένα μεγάλο μέρος του αραβικού τουριστικού ρεύματος κατευθυνόταν σε χώρες της Βορείου Αφρικής που σήμερα βρίσκονται στη δίνη της κρίσης και της αποσταθεροποίησης, υπάρχουν τεράστια περιθώρια αξιοποίησης για τον ελληνικό τουρισμό.
Η γεωγραφική εγγύτητα, η διαπολιτισμική συνύπαρξη, η μοναδικότητα της εμπειρίας της ελληνικής φιλοξενίας αλλά και το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα όπως η Ελλάδα, είναι χαρακτηριστικό που φιλοτεχνούν το προφίλ του τουρισμού που μπορούμε και πρέπει να αναδείξουμε στις τουριστικές αγορές του αραβικού κόσμου. Τουρισμού ποιότητας και πολυτέλειας, εμπειριών και συναισθημάτων.
Επιπλέον, η προσέγγιση που υπάρχει στο πεδίο των επιχειρηματικών και εμπορικών συνεργασιών μπορεί και πρέπει να κεφαλαιοποιηθεί τουριστικά. Κοινά που αναζητούν «business and pleasure», μπορούν να βρουν στον τόπο μας τον ιδανικό συνδυασμό επενδυτικών ευκαιριών, απαράμιλλης ομορφιάς και μοναδικής φιλοξενίας.
Σε αυτή την κατεύθυνση επίσης αξίζει να επιμείνουμε στις προσπάθειες για το άνοιγμα και της κινεζικής αγοράς. Είναι μια τεράστια αγορά, η αξιοποίηση της οποίας προϋποθέτει πέρα από τα παραπάνω και συνεργασίες με όμορες τουριστικές χώρες ώστε από κοινού να διαμορφωθούν ελκυστικά τουριστικά πακέτα. Το ίδιο θα πρέπει να σχεδιαστεί και για την προσέλκυση τουριστικού ρεύματος από την οικονομική ελίτ της Ινδίας.
Ασφαλώς τίποτα δεν έρχεται από μόνο του. Η δική μας προσπάθεια, η δική μας κοινή προσπάθεια είναι αυτή που μπορεί να αποδώσει καρπούς για όλους. Προσπάθεια που είναι επιβεβλημένο να κινηθεί με ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες πάνω σε τρεις κεντρικούς άξονες:
– Προώθηση συνεργασιών και συμφωνιών σε επίπεδο πολιτικών ηγεσιών αλλά και στο επίπεδο όλων των αρμόδιων φορέων με τις χώρες αυτές,
– Καινοτόμος ευρηματικός σχεδιασμός και αποτελεσματική υλοποίηση ενός ανταγωνιστικού τουριστικού marketing plan στις αναδυόμενες τουριστικές αγορές.
– Πίστη και διαρκής ανανέωση της εμπιστοσύνης με τις παραδοσιακές αγορές που κάνουν μέχρι και σήμερα τα μεγάλα ρεκόρ αφίξεων.
Υπάρχει μια αραβική ρήση που λέει: «Τα τέσσερα πράγματα στη ζωή που δεν γυρίζουν πίσω είναι το βέλος που εκτοξεύθηκε, τα λόγια που ειπώθηκαν, η ζωή που πέρασε και η ευκαιρία που χάθηκε». Για αυτό και το γεγονός που θα μετρήσει για την επιτυχία και την αξιοποίηση των ευκαιριών στον τουρισμό, είναι η συνέπεια και η συνέχεια της προσπάθειας.
* Οι φωτογραφίες είναι από το portal της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου aegeanislands.gr