Κάθε εποχή έχει τους δικούς της κώδικες και τη δική της γλώσσα. Ο τουρισμός μας για να μπορέσει να «μιλήσει» σωστά και στοχευμένα πρέπει να παρακολουθεί και να εξοικειώνεται με τις παγκόσμιες τάσεις. Για να είμαστε στην κορυφή της τουριστικής αγοράς , θα πρέπει πλέον να παρέχουμε όχι μόνο αγαθά και υπηρεσίες, αλλά και εμπειρίες. Πρόσβαση δηλαδή σε εμπειρίες με χαρακτηριστικά: υψηλής διαφοροποίησης, εξατομίκευσης, καινοτομίας, ποιότητας, πολυτέλειας.
Οφείλουμε όμως ταυτόχρονα να κατανοήσουμε άλλη μια κρίσιμη παγκόσμια τάση. Η πρόσβαση στις εμπειρίες βιώνεται αλλά και αναπαράγεται. Ο πλανήτης ολόκληρος είναι σήμερα δικτυωμένος και η εμπειρία που βιώνει ένας επισκέπτης για παράδειγμα στη Ρόδο μπορεί σε πραγματικό χρόνο μέσα από το iphone του και τα social media να αναπαραχθεί σε κάθε σημείο του πλανήτη και να διαμορφώσει στάσεις, επιλογές, προτιμήσεις.
Οι ταχύτητες είναι πλέον ασύλληπτες. Στον κόσμο του “word of mouth” o επισκέπτης επέστρεφε στην πατρίδα του και μιλούσε στους φίλους του για τις διακοπές του. Σήμερα, ενώ βρίσκεται ήδη στις διακοπές του με το laptop μοιράζεται σε πραγματικό χρόνο κάθε εμπειρία που βιώνει. Είναι ένας καινούργιος κόσμος, ο κόσμος του “word of mouse”. Ένα βίντεο που ανεβαίνει στο youtube έχει πολλαπλάσια επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα από παραδοσιακές μεθόδους προβολής.
Αυτή τη μεγάλη επανάσταση στο χώρο των τεχνολογιών επικοινωνίας πρέπει όχι μόνο να την κατανοήσουμε, όχι μόνο να την αφομοιώσουμε δημιουργικά αλλά και να τη βάλουμε να δουλέψει υπέρ μας.
Η τεχνολογία της επικοινωνίας και της πληροφορίας ταιριάζει απόλυτα στον τουρισμό. Η πληροφορία αναδεικνύεται σημείο – κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη. Το διαδίκτυο φαίνεται ότι αποτελεί το κυρίαρχο μέσο για την άμεση και γρήγορη διάδοση της σε αυτούς που έχουν πρόσβαση σε αυτό. Ο λόγος για αυτό είναι ότι συνδέει τους παραγωγούς του τουριστικού προϊόντος όπως είναι οι αεροπορικές εταιρίες, τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, τα ξενοδοχεία αλλά και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες με τους χρήστες των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Αυτό που παρατηρεί κανείς είναι ότι ο όγκος της πληροφορίας που συγκεντρώνεται στο διαδίκτυο είναι τεράστιος, η πολύπλοκη φύση της πληροφορίας και ο όγκος της ενισχύεται από το γεγονός ότι η τουριστική βιομηχανία είναι από της πλέον διεθνοποιημένες αγορές.
Χρειάζεται λοιπόν η «πλοήγηση» των χρηστών ώστε να βρουν με εύκολο και φιλικό σε αυτούς τρόπο τις πληροφορίες που αναζητούν με έναν οργανωμένο και αξιόπιστο τρόπο.
Η επένδυση λοιπόν σε καινοτόμες μεθόδους και πρακτικές, η επένδυση στην ανάπτυξη της έρευνας και των νέων τεχνολογιών, η επένδυση στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εφαρμογών είναι μονόδρομος.
Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η διαδικτυακή πύλη www.aegeanislands.gr που λανσάραμε πριν από λίγο καιρό. Οι μεγάλες συμβατικές καμπάνιες αναγνωρισιμότητας δεν αποδίδουν πλέον τις μεγάλες προστιθέμενες αξίες του παρελθόντος. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι να είμαστε παρόντες όταν ο δυνητικός επισκέπτης από διάφορες χώρες του κόσμου μπαίνει στο διαδίκτυο για να δει τι του προσφέρεται, να συγκρίνει τις τιμές και να πάρει την τελική του απόφαση. Το Νότιο Αιγαίο αποκτά τη δική του διακριτή ψηφιακή παρουσία κι αυτό συνιστά ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Τα επόμενα βήματα πλέον εστιάζονται στην στρατηγικής της διαχείρισης προκειμένου να προσελκύει συνεχώς περισσότερους επισκέπτες και θετικά σχόλια τόσο για τα περιεχόμενα που αναρτά όσο και για το βαθμό ενασχόλησης με τους επισκέπτες, το λεγόμενο engagement.
Οι στόχοι του www.aegeanislands.gr είναι μετρήσιμοι και φιλόδοξοι. Απαιτούν διαρκή αφοσίωση και δέσμευση ώστε μέσα από τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών στο διαδίκτυο γενικά αλλά και στα social media ειδικότερα, να μεταφέρει την εικόνα των νησιών μας σε όλο τον κόσμο. Οι καλές ειδήσεις, οι εικόνες, οι θετικές απόψεις επισκεπτών του Νοτίου Αιγαίου, έχουν πλέον ένα παγκόσμιο ακροατήριο που επηρεάζεται άμεσα από το διαδίκτυο, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις που συντείνουν στο να επισκεφθεί τα νησιά μας. Τα οφέλη είναι αυτονόητα και για αυτό εξίσου αυτονόητη θα πρέπει να θεωρείται η υποστήριξη της προσπάθειας αυτής απ’ όλους όσοι αγαπούν τα νησιά μας, νοιάζονται και υποστηρίζουν τον τουρισμό μας και τις προοπτικές του.