Η ανάδειξη της τουριστικής ταυτότητας των 48 κατοικημένων νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ως ιδανικών προορισμών για τον κάθε επισκέπτη μέσα στο απέραντο γαλάζιο του Αρχιπελάγους, αποτελεί την κορωνίδα της επικοινωνιακής μας στρατηγικής ως περιφερειακής αρχής. Για να το επιτύχουμε αυτό επενδύουμε στην εξωστρέφεια των δράσεών μας, με στόχο η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να καταστεί ένας από τους κορυφαίους διεθνώς τουριστικούς προορισμούς. Εχουμε δημιουργήσει μια δυναμική ταυτότητα προορισμού (destination Brand), το «Aegean islands – Endless Blue», σηματοδοτώντας το γεωγραφικό προσδιορισμό, ως νησιά του Αιγαίου, πέραν από διοικητικές διαιρέσεις που σαφώς δεν ενδιαφέρουν τον επισκέπτη μας. Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας ισχυρής Περιφερειακής Τουριστικής Ταυτότητας που να στηρίζεται στο τρίπτυχο «παράδοση, πολιτισμός και περιβάλλον», που αποτελούν τις εμβληματικές μας προτεραιότητες στην ανάδειξη του προορισμού. Στην επικοινωνιακή μας πολιτική και στην ανάπτυξη των δράσεων προβολής (εκθέσεις, εκδηλώσεις, road shows, workshops, κ.ά.), η ανάδειξη της γαστρονομίας των νησιών μας, με το πρόγραμμα «Aegean Cuisine», η νέα πρωτοβουλία, τα «Κεράσματα του Αιγαίου», που σηματοδοτούν την παραδοσιακή νησιώτικη φιλοξενία με τη γεύση, και ο πολιτισμός μας, έχουν την πρωτοκαθεδρία μέσω στοχευμένων και πιλοτικών δράσεων για την προώθηση, την ανάδειξη της ταυτότητας των νησιών μας και τη διασύνδεσή τους με την παραγωγική διαδικασία. Η ενίσχυση του υφιστάμενου τουριστικού προϊόντος, που βασίζεται στον κλασικό δίπολο «ήλιος και θάλασσα», με την ανάπτυξη θεματικού τουρισμού για την ανάδειξη του πολιτιστικού, θρησκευτικού, θαλάσσιου, περιπατητικού-αναρριχητικού, καταδυτικού, γαστρονομικού, αθλητικού, ιατρικού τουρισμού, του τουρισμού 3ης ηλικίας, και του τουρισμού κινήτρων, αποτελούν βασικές προτεραιότητες της τουριστικής μας πολιτικής, για να μπορέσει το τουριστικό μας προϊόν να γίνει περισσότερο ανταγωνιστικό και γιατί όχι μοναδικό. Για την επίτευξη των στόχων μας είμαστε σε συνεχή συνεργασία με όλους τους παραγωγικούς φορείς του τουρισμού, τους δήμους αλλά και τις ΜΚΟ, καθώς βασική μας αρχή είναι τα 3 Σ, δηλαδή οι Συνέργειες, οι Συνεργασίες και ο Συντονισμός. Για αυτό και δημιουργήσαμε το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού, ένα όργανο στο οποίο θα συμμετέχουν όλοι οι φορείς του τουρισμού και οι δήμοι, με στόχο τον κοινό προγραμματισμό της στρατηγικής για την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, την ανάπτυξη συνεργειών και τη συστηματική συνεργασία για την επίτευξη των κοινών μας στόχων. Προσβλέπουμε στη δημιουργία ενός ισχυρού cluster στα πρότυπα των Βαλεαρίδων νήσων, καθώς οι ανάγκες της διεθνούς αγοράς απαιτούν ισχυρές συμμαχίες, καινοτόμες δράσεις και κοινή στρατηγική στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Ο επαγγελματισμός και η τουριστική συνείδηση πρέπει να διαχέονται σε όλα τα επίπεδα και τομείς άσκησης της τουριστικής πολιτικής και σίγουρα η διασφάλιση υψηλού επίπεδου υπηρεσιών και το άρτια κατηρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό είναι ψηλά στην τουριστική μας στρατηγική. Τέλος, για τη συστηματική και επιστημονική παρακολούθηση του προϊόντος δημιουργήσαμε μηχανισμούς παρακολούθησης του τουρισμού στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, όπως είναι το Παρατηρητήριο Αειφόρου Τουρισμού για το Αιγαίο που είναι κάτω από την ομπρέλα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, μια ολοκληρωμένη διαδικτυακή τουριστική πλατφόρμα για την προβολή όλων των νησιών μας και τη χρήση social media, και τη δημιουργία ενός think tank με νέους επιστήμονες που συμβάλλουν σε εθελοντική βάση στην επιστημονική παρακολούθηση της τουριστικής μας βιομηχανίας, που απαιτεί πλέον ένα νέο μοντέλο αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης. Κι αυτό χτίζουμε για την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, την πολυνησιακή περιφέρεια με τα πανέμορφα μαργαριτάρια της. *Αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, αρμόδια για θέματα τουρισμού, απασχόλησης και ευρωπαϊκών προγραμμάτων enet.gr
Related Articles
14 Σεπτεμβρίου 2020
Καστελλόριζο: Έδρα της ενιαίας Μητροπολιτικής Περιφέρειας Αιγαίου
Ένα νέο μοντέλο Περιφερειακής Διακυβέρνησης στο Αιγαίο Ο δημόσιος διάλογος για την αρχιτεκτονική της διοίκησης στην Ελλάδα συνήθως αφορά στη διαμόρφωση χωρικών ενοτήτων (περιφερειών) κατάλληλων για εκλογικούς συσχετισμούς και αποτελέσματα. Όμως πλέον, οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει. Η έξοδος από τα προγράμματα στήριξης της ελληνικής οικονομίας επιτάσσει τη διατύπωση προτάσεων με νέα δεδομένα πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά, […]
24 Σεπτεμβρίου 2019
Η χρεοκοπία της THOMAS COOK σηματοδοτεί ανακατατάξεις στον τουρισμό;
Ούτε που θα μπορούσε να σκεφθεί ο ξυλουργός Τόμας Κουκ, το 1841 πως το πρώτο οργανωμένο ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο, με ένα aller-retour τρένο από το Λέστερ στο Λουμπόροου της κεντρικής Αγγλίας για 500 άτομα με προσυμφωνημένη ενιαία ταρίφα, θα αποτελούσε την απαρχή για τη δημιουργία μία από τις μεγαλύτερες διεθνώς, εταιρείες διοργάνωσης ταξιδίων (Tour […]